با خرید کنسول های بازی پلی استیشن و ایکس باکس یک کیف رایگان هدیه بگیرید | 09122898074 02166703648 اقساطی بخرید

سبد خرید شما

لیست مقایسه محصولات

معرفی نرم افزاری های کاربردی متا اکولوس کوست ۲-Meta Oculus Quest

روش های مختلفی برای نصب نرم افزارها و اپلیکیشن های آموزشی بر روی Meta Quest 2 VR بسته به منبع اپلیکیشن ها وجود دارد. در اینجا چند روش رایج وجود دارد:

  1. اگر می خواهید برنامه هایی را از فروشگاه رسمی متا نصب کنید، می توانید از برنامه Meta Quest بر روی گوشی هوشمند خود یا خود هدست استفاده کنید. باید هدست واقعیت مجازی خود را با دستگاه همگام کنید و با حساب فیسبوک/متای خود وارد شوید. سپس می توانید هر برنامه ای را از فروشگاه متا جستجو و دانلود کنید. سپس به طور خودکار برای دانلود در Meta Quest 2 صف می کشد.
  2. اگر می‌خواهید برنامه‌ها را از Sidequest، که پلتفرمی برای برنامه‌های واقعیت مجازی غیررسمی است، نصب کنید، باید آن‌ها را روی Quest 2 خود بارگذاری کنید. این به چند مرحله اضافی نیاز دارد، مانند نصب Sidequest در رایانه شخصی، ثبت‌نام برای توسعه‌دهنده شدن وب سایت متا، فعال کردن حالت توسعه دهنده در هدست شما و اجرای نصب Sidequest.
  3.  اگر می خواهید از Steam که یک پلتفرم محبوب بازی رایانه شخصی است، برنامه نصب کنید، باید از نرم افزاری به نام Virtual Desktop استفاده کنید. این به شما امکان می دهد بازی های رایانه شخصی را به صورت بی سیم در Quest 2 خود پخش کنید. برای این روش باید یک کامپیوتر VR آماده و یک اتصال Wi-Fi خوب داشته باشید. همچنین باید برنامه Virtual Desktop را هم روی رایانه شخصی خود و هم در Quest 2 خود دانلود کنید و آنها را با همان نام کاربری همگام سازی کنید.

چند نمونه از برنامه های آموزشی که می توانید در این پلتفرم ها پیدا کنید عبارتند از:

  •  National Geographic Explore VR: این برنامه به شما امکان می دهد از دو مکان عالی روی زمین دیدن کنید: قطب جنوب و ماچو پیچو در پرو. می توانید با محیط ارتباط برقرار کنید و با جغرافیا و تاریخ این مکان ها آشنا شوید.
  •  Gravity Lab: این برنامه به شما کمک می کند تا با حل پازل با اشیاء و ابزارهای مختلف، در مورد فیزیک و الکترونیک بیاموزید.
  •  Mondly: این برنامه به شما کمک می کند زبان های مختلف را با تمرین در سناریوهای شبیه سازی شده با آواتارهای دارای هوش مصنوعی یاد بگیرید. می توانید بازخورد فوری در مورد تلفظ و واژگان خود دریافت کنید.
  •  Space Explorers: The ISS Experience: این برنامه یکی از بزرگترین تولیداتی است که تاکنون در فضا فیلمبرداری شده است. این از شما دعوت می کند تا به هشت فضانورد در ماموریت های تغییر دهنده زندگی در ایستگاه فضایی بین المللی بپیوندید.
  •  Tilt Brush: این برنامه به شما امکان می دهد در فضای سه بعدی با برس ها و رنگ های مختلف نقاشی کنید. شما می توانید خلاقیت خود را آزاد کنید و آگاهی فضایی خود را بهبود بخشید.
  •  YouTube VR: این نرم افزار به شما اجازه می دهد طیف وسیعی از ویدئوهای واقعیت مجازی و 360 درجه را که آموزشی و سرگرم کننده هستند تماشا کنید. می‌توانید مکان‌ها، فرهنگ‌ها و موضوعات مختلف را با تصاویر و صداهای فراگیر کاوش کنید
  • VR Development Fundamentals With Meta Quest 2 And Unity: این یک دوره آنلاین است که به شما می آموزد چگونه با استفاده از Unity، یک موتور بازی محبوب، برنامه های VR را برای Meta Quest ایجاد کنید. شما اصول اولیه توسعه VR، مانند راه اندازی پروژه، افزودن تعامل، آزمایش، و انتشار را یاد خواهید گرفت.

نرم افزارهای آموزشی پزشکی و آناتومی زیادی وجود دارد که بسته به علایق و اهداف خود می توانید آنها را بر روی Meta Oculus Quest نصب کنید. برخی از بهترین آنها عبارتند از:

  •  Human Anatomy VR: این نرم افزار به شما امکان می دهد با بیش از 10000 ساختار آناتومیک واقعی که توسط متخصصان پزشکی طراحی شده اند، بدن انسان را با جزئیات بررسی کنید. شما می توانید با مدل ها تعامل داشته باشید، در مورد عملکردها و نام های آنها اطلاعات کسب کنید و دانش خود را با آزمون ها آزمایش کنید. می توانید این نرم افزار را در Sidequest پیدا کنید.
  • 3D Organon VR Anatomy: این نرم افزار یک پلتفرم آموزشی جامع پزشکی و بهداشتی است که 15 سیستم بدن انسان، اقدامات عضلانی، آناتومی میکروسکوپی، شبیه سازی اولتراسوند و غیره را پوشش می دهد. همچنین می توانید به جلسات چند کاربره با همتایان و معلمان خود بپیوندید و به یک پایگاه دانش غنی از تعاریف آناتومیک به 16 زبان دسترسی داشته باشید. شما می توانید این نرم افزار را از وب سایت رسمی خریداری کنید.

نرم افزارهای متعددی وجود دارند که می توانند به شما در آموزش طراحی معماری و دکوراسیون منزل با استفاده از Meta Oculus Quest کمک کنند. برخی از بهترین آنها عبارتند از:

  •  Home Design 3D VR: این یک برنامه مرجع طراحی داخلی است که به شما امکان می دهد خانه رویایی خود را در VR ایجاد، طراحی یا تزئین کنید. شما می توانید از بین هزاران مبلمان و لوازم جانبی انتخاب کنید، پلان و دیوارهای خود را سفارشی کنید و پروژه خود را به صورت سه بعدی مشاهده کنید. همچنین می توانید آثار خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید یا آنها را به پلتفرم های دیگر صادر کنید. می‌توانید این برنامه را از Meta Store دانلود کنید.
  •  Gravity Sketch: این یک ابزار طراحی و مدل سازی سه بعدی است که به شما امکان می دهد به صورت سه بعدی ایجاد و بررسی کنید. برای طراحی و مجسمه سازی در VR می توانید از ابزارهای مختلف خلقت مانند ضربه ها، سطوح و حجم ها استفاده کنید. همچنین می توانید هندسه خود را با استفاده از نقاط کنترل و حالت های تقارن ویرایش و اصلاح کنید. می‌توانید تصاویر و مدل‌های مرجع را وارد کنید، طرح‌های خود را به نرم‌افزارهای دیگر صادر کنید و با دیگران در زمان واقعی همکاری کنید. می توانید این برنامه را از Meta Store دانلود کنید.
  •  SENTIO VR: این یک ابزار VR قدرتمند برای معماران است که به شما امکان می دهد مدل های سه بعدی خود را در VR ارائه و کاوش کنید. می‌توانید مدل‌های خود را از SketchUp، Revit، Rhino یا نرم‌افزارهای دیگر وارد کنید و آن‌ها را در محیط‌های غوطه‌ور 360 مشاهده کنید. همچنین می توانید حاشیه نویسی اضافه کنید، فاصله ها را اندازه گیری کنید، مواد را تغییر دهید و نور را تنظیم کنید. همچنین می توانید از مشتریان یا همکاران خود دعوت کنید تا در جلسات VR به شما بپیوندند و بازخورد دریافت کنند. می توانید این برنامه را از Meta App Lab دانلود کنید.

نرم افزارهای تمرینی و مدیتیشن زیادی وجود دارد که می توانید بسته به ترجیحات و اهداف خود، آنها را بر روی Meta Oculus Quest نصب کنید. برخی از بهترین آنها عبارتند از:

  •  FitXR: این نرم افزار بر روی سه روال تمرینات تناسب اندام بوکس، رقص و HIIT (تمرینات تناوبی با شدت بالا) تمرکز دارد. شما می توانید از سطوح مختلف دشواری، ژانرهای موسیقی و مدرسان انتخاب کنید. همچنین می توانید پیشرفت و کالری سوزانده شده خود را با این برنامه پیگیری کنید. FitXR برای دانلود در فروشگاه Meta رایگان است، اما برای دسترسی به تمرینات به اشتراک نیاز دارد.
  •  Supernatural: این نرم افزار یک بازی مبتنی بر ریتم است که ترکیبی از موسیقی، حرکت و مناظر است. شما باید با خفاش به گوی های پرنده ضربه بزنید و با ضربات به موقع از موانع دور بزنید. همچنین می توانید تمرینات مربی هدایت شده را که روزانه به روز می شوند دنبال کنید. Supernatural برای دانلود در فروشگاه متا رایگان است، اما برای دسترسی به تمرینات نیز به اشتراک نیاز دارد.
  •  Nature Treks VR: این نرم افزار یک برنامه آرامش بخش است که به شما امکان می دهد محیط های طبیعی مانند اقیانوس های زیر آب، سواحل استوایی و حتی فضای بیرون را کشف کنید. شما می توانید با حیوانات و گیاهان ارتباط برقرار کنید، آب و هوا و زمان را کنترل کنید و از نیلوفر آبی مدیتیشن برای کمک به نفس کشیدن استفاده کنید. قیمت Nature Treks VR 9.99 دلار در فروشگاه Meta است.
  •  TRIPP: این نرم افزار یک برنامه مدیتیشن است که به شما کمک می کند احساس شادی و آرامش بیشتری داشته باشید. این جلسات مدیتیشن هدایت شده را ارائه می دهد که شامل تصاویری غوطه ور، صداهای شفابخش و آموزش های ذهن آگاهی است. همچنین می توانید تجربه خود را با تم ها، رنگ ها و موسیقی های مختلف سفارشی کنید. TRIPP برای دانلود در فروشگاه متا رایگان است، اما برای دسترسی به جلسات 4 نیاز به اشتراک دارد.
  •  VZfit: این نرم افزار یک برنامه تناسب اندام است که به شما امکان می دهد از دوچرخه ورزشی خود در VR استفاده کنید. شما می توانید در مناظر مختلف مانند شهرها، کوه ها و بیابان ها سوار شوید. شما همچنین می توانید بازی کنید، به مسابقات چند نفره بپیوندید و اهداف خود را تعیین کنید. VZfit برای دسترسی به برنامه به سنسوری نیاز دارد که به پدال دوچرخه شما متصل شود و اشتراک داشته باشد.

نرم افزارهای متعددی وجود دارند که می توانند به شما در آموزش ریاضیات و فیزیک با استفاده از Meta Oculus Quest کمک کنند. برخی از بهترین آنها عبارتند از:

  •  Gravity Lab: این یک ابزار طراحی و مدل‌سازی سه بعدی است که به شما امکان می‌دهد آزمایش‌های فیزیک و الکترونیک را در VR ایجاد و کاوش کنید. برای طراحی و مجسمه سازی در VR می توانید از ابزارهای مختلف خلقت مانند ضربه ها، سطوح و حجم ها استفاده کنید. همچنین می توانید هندسه خود را با استفاده از نقاط کنترل و حالت های تقارن ویرایش و اصلاح کنید. می‌توانید تصاویر و مدل‌های مرجع را وارد کنید، طرح‌های خود را به نرم‌افزارهای دیگر صادر کنید و با دیگران در زمان واقعی همکاری کنید. می‌توانید این برنامه را از Meta Store دانلود کنید.
  •  Calcflow: این یک برنامه VR است که به شما امکان تجسم و تعامل با مفاهیم ریاضی را به صورت سه بعدی می دهد. شما می توانید بردارها، ماتریس ها، اعداد مختلط، معادلات پارامتری و موارد دیگر را دستکاری کنید. شما همچنین می توانید توابع و نمودارهای سفارشی خود را ایجاد کنید و سیستم های مختصات و تبدیل های مختلف را بررسی کنید. می توانید این برنامه را از Meta Store دانلود کنید.
  •  The Body VR: این یک برنامه واقعیت مجازی است که به شما امکان می دهد بدن انسان را کشف کنید و در مورد آناتومی و فیزیولوژی آن بیاموزید. می توانید از طریق جریان خون سفر کنید، وارد قلب شوید، نحوه عملکرد سلول های خونی را ببینید و موارد دیگر. همچنین می توانید در مورد سیستم ایمنی، دستگاه گوارش، سیستم عصبی و سایر سیستم های بدن اطلاعات کسب کنید. می توانید این برنامه را از Meta Store دانلود کنید.

برخی از برنامه های کاربردی وجود دارند که می توانند به شما در یادگیری و تمرین شیمی در دستگاه Meta Quest 2 خود کمک کنند. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • Chemistry VR: این برنامه به شما امکان می دهد جدول تناوبی را کاوش کنید، در مورد عناصر بیاموزید و آزمایش های مجازی را در آزمایشگاه شیمی انجام دهید.
  • MEL Chemistry VR: این برنامه درس‌ها و شبیه‌سازی‌های تعاملی در موضوعات مختلف شیمی، مانند اتم‌ها، مولکول‌ها، واکنش‌های شیمیایی و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.
  • Nanome: این برنامه به شما امکان می دهد ساختارهای مولکولی را به صورت سه بعدی دستکاری و تجسم کنید، با سایر کاربران همکاری کنید و به کتابخانه ای با بیش از 20 میلیون ترکیب دسترسی داشته باشید.
  • Titration Lab VR: این برنامه آزمایش تیتراسیون را شبیه‌سازی می‌کند، که در آن می‌توانید غلظت یک اسید یا یک باز را با افزودن محلولی با غلظت شناخته شده اندازه‌گیری کنید.

نرم افزارهای کاربردی زیادی برای کودکان وجود دارد که می توان از آنها در دستگاه Meta Quest 2 استفاده کرد. برخی از آنها برای آموزش طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر بیشتر بر سرگرمی و خلاقیت متمرکز هستند. در اینجا چند نمونه از بهترین برنامه ها و بازی های کودکان در Meta Quest 2 آورده شده است:

  •  First Steps: این برنامه یک مقدمه عالی برای VR برای کودکان است، زیرا به آنها نحوه استفاده از کنترلرها، تعامل با محیط مجازی و سرگرمی با مینی بازی ها و فعالیت های مختلف را آموزش می دهد.
  • National Geographic Explore VR این برنامه به کودکان امکان می دهد شگفتی های طبیعت و فرهنگ را در دو مکان شگفت انگیز کشف کنند: قطب جنوب و ماچو پیچو. آنها می توانند در مورد حیات وحش، تاریخ و جغرافیای این مکان ها بیاموزند و همچنین در برخی چالش های تعاملی شرکت کنند.
  • Tilt Brush: این برنامه به کودکان اجازه می دهد تا با نقاشی در فضای سه بعدی خلاقیت و تخیل خود را آزاد کنند. آن‌ها می‌توانند از قلم‌ها، رنگ‌ها و جلوه‌های مختلف برای ایجاد آثار هنری خود استفاده کنند و آنها را به صورت آنلاین با دیگران به اشتراک بگذارند.
  • Mondly: Practice Languages in VR: این برنامه به کودکان کمک می کند زبان های جدید را به روشی سرگرم کننده و همه جانبه یاد بگیرند. آن‌ها می‌توانند از بین ۲۹ زبان یکی را انتخاب کنند و مهارت‌های خود را در سناریوهای واقع‌بینانه، مانند سفارش غذا، ورود به هتل، یا سوار شدن به قطار، تمرین کنند. آنها همچنین می توانند بازخورد فوری در مورد تلفظ و دستور زبان خود دریافت کنند.
  • Gravity Lab: این برنامه یک بازی پازل مبتنی بر فیزیک است که به کودکان در مورد گرانش، نیروها و انرژی می آموزد. آنها می توانند از ابزارها و ابزارهای مختلف برای دستکاری اشیا و حل چالش ها در یک آزمایشگاه آینده نگر استفاده کنند.

چندین نرم افزار کاربردی برای نقاشی وجود دارد که می توانید از آنها در دستگاه Meta Quest 2 خود استفاده کنید. بعضی از آنها هستند:

  • Tilt Brush: این برنامه به شما امکان می دهد با نقاشی در فضای سه بعدی خلاقیت و تخیل خود را آزاد کنید. می‌توانید از قلم‌ها، رنگ‌ها و جلوه‌های مختلف برای ایجاد آثار هنری خود استفاده کنید و آنها را با دیگران به‌صورت آنلاین به اشتراک بگذارید.
  • Vermillion: این برنامه یک شبیه‌ساز نقاشی رنگ روغن واقعیت مجازی است که به شما حس موفقیت بی‌نظیری از ایجاد زیبایی روی بوم، بدون اتاق نشیمن کثیف می‌دهد.
  • Kingspray Graffiti: این برنامه یک شبیه ساز گرافیتی است که به شما امکان می دهد با دیگر بازیکنان در دنیای مجازی هنر خیابانی همکاری کنید. می‌توانید از بین قوطی‌های اسپری، نازل‌ها و رنگ‌های مختلف انتخاب کنید و خود را روی دیوارهای واقع‌گرایانه بیان کنید.
  • Gravity Sketch: این برنامه یک برنامه طراحی و مدل سازی سه بعدی است که به شما امکان ایجاد و بررسی سه بعدی را می دهد. می‌توانید از خطوط، سطوح و حجم‌ها برای طراحی و مجسمه‌سازی در فضای سه‌بعدی استفاده کنید و هندسه خود را با نقاط کنترل ویرایش کنید.

نرم افزارهای کاربردی زیادی برای موسیقی وجود دارد که می توانید در دستگاه Meta Quest 2 خود از آنها استفاده کنید. برخی از آنها برای کمک به ایجاد، ضبط و اجرای موسیقی خود طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر بیشتر بر روی پخش و لذت بردن از موسیقی در VR متمرکز هستند. در اینجا برخی از بهترین برنامه ها و بازی ها برای موسیقی در Meta Quest 2 آورده شده است:

  • Beat Saber: این یکی از محبوب ترین و لذت بخش ترین بازی های واقعیت مجازی است که در آن از شمشیرهای نوری برای برش دادن بلوک هایی که به سمت شما می آیند در هماهنگی با موسیقی استفاده می کنید. می‌توانید آهنگ‌ها، حالت‌ها و مشکلات مختلف را انتخاب کنید و حتی آهنگ‌های سفارشی را از انجمن دانلود کنید.
  • Unplugged: این یک شبیه ساز گیتار هوایی VR است که از فناوری ردیابی دست استفاده می کند تا به شما امکان می دهد بدون هیچ کنترلی گیتار بزنید. می توانید با یک دست شکل وتر بسازید و با دست دیگر نواخته کنید و نت هایی که به سمت سیم ها می افتد را دنبال کنید. این برنامه دارای آهنگ‌هایی از گروه‌های راک معروف مانند The Offspring، Green Day و Nirvana است.
  • Pistol Whip: این یک بازی اکشن VR است که عناصر تیراندازی و ریتم را ترکیب می کند. شما باید در صحنه های مختلفی که از فیلم های اکشن الهام گرفته شده اند، عکس بگیرید، در حالی که نماهای خود را با ضرب آهنگ موسیقی تطبیق دهید. این برنامه به‌روزرسانی‌ها و بسط‌های رایگان زیادی دارد که سطوح، سلاح‌ها و موسیقی جدیدی اضافه می‌کنند.
  • Exa: The Infinite Instrument: این یک برنامه واقعیت مجازی است که به شما امکان می دهد موسیقی خود را با استفاده از ابزارهای رسا ساخته سفارشی ایجاد، ضبط و اجرا کنید. می‌توانید از ابزارها و جلوه‌های مختلف استفاده کنید تا موسیقی خود را منحصربه‌فرد جلوه دهید و آثار خود را به‌صورت آنلاین با دیگران به اشتراک بگذارید.
  • Electronauts: این یک برنامه VR است که به شما امکان می دهد موسیقی را در واقعیت مجازی ریمیکس، تولید و اجرا کنید. شما می توانید بیش از 80 آهنگ از ژانرها و هنرمندان مختلف را انتخاب کنید و آنها را با سازها و افکت های مختلف دستکاری کنید. همچنین می‌توانید با بازیکنان دیگر همکاری کنید و در VR با هم جم کنید

برخی نرم افزارهای کاربردی برای توانبخشی معلولان وجود دارد که می توانید از آنها در دستگاه Meta Quest 2 خود استفاده کنید. برخی از آنها برای کمک به بهبودی شما از آسیب های جسمی یا روحی طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر بیشتر بر روی ارائه دسترسی و راحتی در VR متمرکز هستند. در اینجا چند نمونه از بهترین برنامه ها و بازی ها برای توانبخشی معلولان در Meta Quest 2 آورده شده است:

  • WalkinVR: این برنامه یک درایور قابلیت دسترسی واقعیت مجازی است که به شما امکان می دهد محیط VR را با نیازها و ترجیحات خود تنظیم کنید. می‌توانید از ویژگی‌های مختلفی مانند کالیبراسیون ارتفاع، چرخش بدن، ردیابی دست و کنترل‌کننده‌های حرکتی استفاده کنید تا تجربه VR خود را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کنید. همچنین می‌توانید هر بازی یا برنامه VR را با WalkinVR بازی کنید، زیرا از اکثر عناوین محبوب Meta Quest 2 پشتیبانی می‌کند.
  • Recovery Rapids: این برنامه یک بازی واقعیت مجازی است که به شما کمک می کند با درگیر کردن شما در فعالیت های سرگرم کننده و غوطه ور، از سکته مغزی یا آسیب مغزی بهبود پیدا کنید. شما می توانید با قایق سواری در رودخانه ای زیبا قدم بزنید، جواهرات جمع آوری کنید و با حیوانات تعامل داشته باشید، در حالی که حرکات بازو و مهارت های شناختی خود را بهبود بخشید. این برنامه همچنین بازخورد و راهنمایی را از یک مربی مجازی ارائه می دهد و پیشرفت شما را در طول زمان ردیابی می کند.
  •  Virtually Betterاین برنامه یک پلت فرم VR است که درمان های مختلفی را برای شرایط سلامت روان مانند اضطراب، فوبیا، PTSD و افسردگی ارائه می دهد. شما می‌توانید به سناریوها و محیط‌های مختلفی که با نیازها و اهداف خاص شما طراحی شده‌اند دسترسی داشته باشید و از یک درمانگر یا یک گروه همسالان حمایت دریافت کنید. این برنامه همچنین از بازخورد زیستی و گیمیفیکیشن برای افزایش انگیزه و مشارکت شما استفاده می کند.
  • VRHealth: این برنامه یک پلت فرم VR است که راه حل های مختلف مراقبت های بهداشتی را برای مدیریت درد، تسکین استرس، تناسب اندام و سلامتی ارائه می دهد. می‌توانید از برنامه‌ها و بازی‌های مختلفی استفاده کنید که برای کمک به مقابله با دردهای مزمن، کاهش استرس و اضطراب، بهبود فعالیت بدنی و تعادل و افزایش کیفیت زندگی‌تان طراحی شده‌اند. این برنامه همچنین علائم حیاتی و داده‌های بیومتریک شما را کنترل می‌کند و گزارش‌ها و توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده را تولید می‌کند.

 

 

0 نظر

برای ثبت کامنت به مقاله باید وارد شوید